1 Aftaleindgåelse


1.0.1     Aftalen er bindende for kunden ved tryk på knappen ”godkend bestilling”. Prisændringer kan forekomme indtil den af Rejsefeber.dk fastsatte indbetaling er modtaget. Ved tryk på knappen ”godkend bestilling”, accepterer kunden samtidig de skriftligt meddelte og/eller på hjemmesiden oplyste vilkår for rejsen.

1.0.2     Minimumsalderen for at kunne indgå aftale med Rejsefeber.dk er 18 år.

1.0.3     De af kunden godkendte bestillinger på Rejsefeber.dk betragtes som fuldbyrdede. Dette betyder, at rejsen efter at kunden har godkendt bestillingen, som hovedregel, ikke er mulig at ændre eller annullere.

1.0.4     Rejsefeber.dk forbeholder sig retten til at fratræde aftalen, hvis dele af eller alle bestillingens bestanddele ikke kan bekræftes af vores leverandører. Rejsefeber.dk vil informere kunden herom hurtigst muligt, senest 72 timer efter at bestillingen er modtaget. Eventuelle gennemførte indbetalinger vil blive refunderet til kunden.

1.0.5     Bemærk at Rejsefeber er formidler og  sælger billetterne på flyselskabets vegne og er derfor ikke din aftalepart. Det er flyselskabet, som er din aftalepart og som leverer rejsen. Flyselskabet er ansvarlig for aftalens opfyldelse. Det betyder, at alle krav og reklamationer vedrørende din rejse skal rettes mod flyselskabet,. F.eks som følge af forsinkelser, aflysninger, konkurs, bagage mv.
Bestiller du hotel sammen med din flybillet, så har du en pakkerejse, hvor Rejsefeber er ansvarlig for hele rejsen også flydelen. 

1.1 Billeje hos Rejsefeber via Auto Europe.


1.1.1     For billeje hos Auto Europe formidlet af Rejsefeber.dk gælder særlige aftalevilkår. 
 

1.2 Alliancer


1.2.1     Flyselskaberne samarbejder indenfor forskellige alliancer. Det kan betyde, at flyvninger som på hjemmesiden angives udført af et flyselskab, i visse situationer foretages af et andet flyselskab.
 

2 Fortrydelsesret


2.0.1     Ved køb på Rejsefeber.dk er der ingen fortrydelsesret jf. forbrugeraftalelovens § 9, stk. 2 nr. 2
 


3 Betaling


3.0.1     Bestilling kan ikke foretages via e-mail eller ved personlig henvendelse til vores kontor i København.

3.0.2     Betaling foretages samtidigt med bestillingen.

3.0.3     Omgående betaling kræves for at sikre fly og hotel priser, idet priserne ofte er baserede på kampagner med strenge krav om forhåndsbetaling som står uden for Rejsefeber.dk ’s kontrol. Rejsefeber.dk garanterer først prisen når vi har udfærdiget samt sendt rejsedokumenterne og har debiteret betalingsmidlet.

3.0.4     Ved bestilling af billetter til teater, koncerter, transfer og sport skal disse betales ved bestillingstidspunktet med Dankort eller kreditkort via bestillingsfunktionen på www.rejsefeber.dk.

3.0.5     Bestillingen kvalitetskontrolleres efter at Rejsefeber.dk har modtaget bestillingen. Flere bestanddele kontrolleres, herunder pris, ledige pladser på fly, hotel, underholdningsprodukter samt eventuelle arrangementer. Rejsefeber.dk forbeholder sig retten til at formidle eventuelle fejlagtigheder indenfor 72 timer fra bestillingstidspunktet.

3.0.6     Rejsefeber.dk forbeholder sig retten til at hæve købet før betalingen er gennemført i tilfælde af at billetter ikke kan udstedes og eller bekræftelse ikke kan opnås hos vores leverandører.


3.1 Betalingsmiddel


3.1.1     Ved bestilling kan der anvendes Dankort eller kreditkort som betalingsmiddel. Rejsefeber trækker beløbet, når samtlige produkter på bestillingen er endeligt bekræftet.

3.1.2     Ved betaling med kreditkort (Mastercard, Diners, Visa, American Express og Eurocard) tillægges der en kreditkortafgift på bestillingen.

3.1.4     Rejsefeber.dk accepterer ikke Visa Elektron samt Maestro kort som betalingsmiddel.

 

3.2 Betaling med gavekort


3.2.1     Vil du betale med gavekort trækker vi summen af bestillingen fra dit betalingsmiddel. Dette er for at kunne garantere prisen på rejsen i bestillingsøjeblikket. Se 3.

Gavekortet skal derefter sendes i original til:

          Bengt-Martins Reiser ApS           
          att: Rejsefeber           
          Købmagergade 5, 2. sal          
          1150 København K

3.2.2     Gavekortet er et værdipapir og kunden ansvarer for forsendelsen til Rejsefeber.dk. Rejsefeber.dk anbefaler derfor at kunden sender gavekortet anbefalet.

3.2.3     Når vi har modtaget dit gavekort, krediterer Rejsefeber.dk det kort som blev anvendt ved købstilfældet.

3.2.4     Hvis der handles for et større beløb end gavekortets pålydende, beholder Rejsefeber.dk det allerede debiterede restbeløb udover gavekortets værdi.

3.2.5     Hvis beløbet for rejsen er mindre end gavekortets pålydende, fremsender Rejsefeber.dk et nyt gavekort på det resterende beløb.

3.2.6     Alle gavekort købt hos Rejsefeber.dk er gyldige i 3 år fra og med den dag hvor betalingen for gavekortet er modtaget. Datoen for gavekortets ikrafttræden står på gavekortet. Beløbet på gavekortet kan IKKE ombyttes til kontanter.

3.3 Ordrebekræftelse


3.3.1     Når vi har modtaget din bestilling fremsendes en ordrebekræftelse via e-mail.

3.3.2     Når din bestilling er bekræftet af vores leverandører debiteres betalingsmidlet og Rejsefeber.dk fremsender faktura og rejsedokumenter via e-mail


3.4 Rejsedokumenter


3.4.1     Rejsedokumenter fremsendes hurtigst muligt, som hovedregel via. e-mail og senest 2 arbejdsdage efter modtaget betaling.

3.4.2     Læs dine rejsedokumenter grundigt igennem når du modtager dem. Eventuelle fejl eller afvigelser skal påtales omgående, eller så snart det er muligt at kontakte Rejsefeber.dk, hvis bestillingen er foretaget udenfor normal åbningstid (man-fre 9:00-16:00).

3.4.3     Rejsedokumenter kan efter kundens ønske, sendes med almindelig postforsendelse indenfor Danmark mod et fragtgebyr på kr. 99,-

3.4.4     I visse tilfælde tilsendes underholdningsbilletter (billetter til musicals, koncerter, transfer, fodboldkampe o. lign.) op til 5 dage før afrejse. Årsagen til dette er at visse leverandører først fremsender billetterne til Rejsefeber.dk få dage før afrejse.

3.4.5     Underholdningsbilletter sendes med almindelig postforsendelse indenfor Danmark mod et fragtgebyr på kr. 99,-

3.4.6     Visse alternative forsendelsesmetoder forefindes ved køb af visse underholdningsprodukter (billetter til musicals, koncerter, transfer, fodboldkampe o. lign.) . tilgængelighed samt priser vil fremgå på hjemmesiden. For yderligere information kontakt vores kundeservice.

3.4.7     Bemærk at Rejsefeber.dk ikke erstatter billetter som forsvinder i posten.

 

3.5 Skatter og afgifter


3.5.1     En del skatter skal påføres selve flybilletten. Disse skatter er allerede inkluderet i billetprisen hos Rejsefeber.dk. Afhængig af flyelskab, serviceklasse og destination, varierer vilkår og gebyr af bagage og check-in.

3.5.2     Der forekommer enkelte lufthavns- eller andre turistmæssige skatter, som skal betales kontant ved afrejsen, ved ankomsten, på stedet eller på hotellet, og som derfor ikke kan opkræves hjemmefra. Ofte vil sådanne være angivet i rejsedokumenterne dog kan dette ikke garanteres. Desuden fremgår det ofte på hjemmesiden i forbindelse med bestillingen om det pågældene land har en eller flere af disse skatter. Undtagelser kan dog forekomme. De respektive lande har ret til, enten uden, eller med meget kort varsel, at indføre nye skatter eller ændre på de allerede eksisterende skatter. Skatterne kan derfor ændres mellem bestillingstidspunktet og udrejsen eller mellem udrejsen og hjemrejsen, hvilket ligger uden for Rejsefeber.dk’s kontrol.

3.6 Ændringer af skatter/afgifter efter aftalens indgåelse


3.6.1     Vi tager forbehold for prisændringer som ligger uden for Rejsefeber.dk’s kontrol.

3.6.2     Er rejsen ikke fuldt betalt, forbeholder Rejsefeber.dk sig ret til efter aftalens indgåelse at ændre prisen pga. ændringer i transportomkostninger, herunder brændstofpriser, skatter, afgifter eller gebyrer for visse tjenesteydelser som lufthavns-, landings-, startafgifter eller lignende som ligger udenfor Rejsefeber.dk’s kontrol. Eventuelle ændringer i skatter og afgifter meddeles senest 72 timer efter at bestillingen er modtaget.

3.6.3     Såfremt disse betingelser ikke er overholdt, kan kunden omkostningsfrit afbestille rejsen. Det er dog en betingelse, at annulleringen meddeles Rejsefeber umiddelbart efter, at kunden er blevet underrettet om prisforhøjelsen.

 

4 Ændringer og afbestillinger


4.0.1     Afbestilling skal ske før afrejse!

4.0.2     Afbestilling samt ønsker om ændringer skal meddeles telefonisk til vores kundeservice indenfor vores normale åbningstid: Hverdage 09:00 -16:00. I perioden 9. juli - 7. august dog 09.30 - 15.00 på hverdage.

4.0.3     For ændring af fly og landarrangement på allerede udstedte billetter gælder følgende:

- Billetter som er udstedt kan som hovedregel ikke ændres eller afbestilles, dog med visse undtagelser. Kontakt os derfor, hvis du ønsker at vi skal undersøge dette.

- Hvis det i henhold til leverandørens regler er muligt at ændre, skal et administrationsgebyr beregnes samt ændringsgebyr pålagt af leverandøren. Se pkt. 4.1 og 4.2.

4.0.4     Hvis du annullerer din bestilling, forsøger Rejsefeber.dk at refundere så meget som muligt. De fleste produkter kan dog som hovedregel ikke refunderes, enkelte tillader dog hel eller delvis refundering. Rejsefeber.dk’s afbestillingsgebyr samt eventuelle afbestillingsgebyrer fra leverandørens side tilkommer. Se pkt. 4.1 og 4.2

4.0.5     Afbestilling med afbestillingsforsikring, se pkt. 4.7


4.1 Fly


4.1.1     Hvis flybilletterne i henhold til leverandørens regler er mulige at ændre/afbestille gælder følgende:

Navnekorrigering: DKK 495,- + flyselskabets gebyrer per person.           
Datoændring: DKK 495,- + flyselskabets gebyrer + eventuel prisforskel per person.           
Afbestilling: DKK 495,- + flyselskabets gebyrer per person.
Øvrige  ændringer i billetten: DKK 495,- + flyselskabets gebyrer per person

4.1.2     Sker ændringen/afbestillingen 7 eller færre arbejdsdage før afrejse gælder følgende:

Ingen ændringsmulighed eller refusion ved afbestilling.

4.1.3     Generelt gives der ingen erstatning for flybilletter,som afbestilles, men du kan dog få tilbagebetalt refunderbare flyskatter og afgifter mod et adminstrationsgebyr på 149.- per person.

 

Hotel

4.2.1     

Udover hotellets annulleringsregler, som fremgår af din voucher, kan der være andre annulleringsregler fra vores leverandør. Dette kan betyde, at hotellet ikke kan refunderes. En ændring af hotel er en afbestilling og en nybestilling.

Bemærk, at hotelværelse, som beskrives som ”non-refundable” eller ”advance purchase” ikke kan ændres eller afbestilles. Det fremgår ved bestilingen og på din voucher, om du har bestilt denne type værelseskategori i. Kontakt os, hvis du ønsker oplysninger om, hvad der gælder for netop din bestilling.


4.2.2     Shared Facilities Betyder at Toilet oag bad deles med andre og typisk ligger i korridoren. Dermed forefindes hverken toilet, vask eller badefaciliteter på rummet.

 

4.3 Følgende hoteltyper kan aldrig ændres eller annulleres efter bestillingen


 • Non-Refundable
 • Advance Purchase

4.4 Underholdning


4.4.1     Alle underholdnings, transport (transfer/metro) og sportsbilletter er bindende ved bestillingstidspunktet og kan ikke efterfølgende ændres eller afbestilles.


4.5 Overdragelse af rejsen


4.5.1     Overdragelse af rejsen til en anden person er pga. regler, der gælder ydelser leveret af vores underleverandører, ikke muligt. Der er dog enkelte undtagelser for dette. Kontakt vores kundeservice for mere information om din billettype.

4.6 Udeblivelse, benyttede ydelser m.m.


4.6.1     Har du ikke afbestilt rejsen eller dele af denne, og/eller indfinder rejsedeltageren sig ikke på angivet tid og sted for ud - eller hjemrejsen, eller kan du ikke tiltræde eller fuldføre rejsen på grund af manglende rejsedokumenter, som fx gyldigt pas, nødvendige visa og vaccinationsattester etc., har Rejsefeber.dk ret til at beregne sig den totale pris for rejsen og kan ikke stilles til ansvar for ekstra omkostninger i denne forbindelse.

4.6.2     Hvis kunden udebliver fra anførte transporter eller på anden måde undlader at udnytte de ydelser, som er bestilt, kan der ikke kræves godtgørelse for de ubenyttede ydelser.

 

4.7 Afbestilling med afbestillingsforsikring


4.7.1     Du kan hos Rejsefeber.dk tegne en afbestillingsforsikring, der dækker ved akut sygdom, ulykke eller dødsfald. Desuden dækker forsikringen ved brand, oversvømmelse eller andre uforudsete hændelser i dit hjem, samt ved private krisesituationer som skilsmisse eller at dig på grund af en uventet opsigelse skal starte nyt job under rejsen.

Læs mere om afbestillingsforsikringen her: Forsikringsvilkår for afbestillingsforsikring

4.7.2     Forsikringen betales hos Rejsefeber.dk men tegnes hos og varetages af Solid. Kontaktinformation til Solid samt policenummer vil fremgå af fakturaen som frensendes via e-mail sammen med rejsedokumenterne. Vilkår

4.7.3     Forsikringen skal tegnes samtidigt med bestilling af rejsen og kan ikke dermed ikke tegnes efterfølgende.

4.7.4     Afbestilling skal ske direkte til Rejsefeber.dk før afrejse. Desuden skal skadesanmeldelsen udfyldes og sendes til Solid. Rejsefeber.dk’s kundeservice er åben mandag til fredag kl. 09:00-16:00 . Nødtelefonnummer findes på dine rejsedokumenter for kontakt til Rejsefeber.dk i weekenden.

4.7.5     Her er finder du skadesanmeldelsen til Solid: Skadeanmmeldelseblanket

4.7.6     Afbestillingen bør altid styrkes med lægeerklæring, politirapport eller lignende bilag som redegør for afbestillingen. Disse bilag skal sammen med skadesanmeldelsen sendes til Solid.

4.7.7     I forbindelse med afbestillinger udbetaler rejsefeber.dk udelukkende skatter og afgifter på flybilletten som er refunderbare. Yderligere udbetalinger af andre bestanddele såvel som selve billetprisen på flybilletten håndteres og udbetales af Solid når de har accepteret omstændighederne.


5. Flybilletter


5.0.1      Omfatter rejsen kun flybilletter, optræder Rejsefeber.dk udelukkende som formidler for de benyttede luftfartselskaber. Det betyder at det er luftfartsselskabet, der alene er ansvarlig for den korrekte gennemførselse af transportaftalen.


5.0.2     Hvis du undlader at gøre brug af din udrejse, mister du din ret til at anvende din hjemrejsebillet, som pr. automatik vil blive anulleret af flyselskabet. Dette er desværre kutymen indenfor flybranchen og står uden for Rejsefeber.dk kontrol.

5.0.3     Hvis du undlader eller kun gør brug af en mellemliggende strækning i din billet, vil du ligeledes miste retten til at gøre brug af de øvrige strækninger.

5.0.4     Med hensyn til ansvar for indskrevet bagage samt oplysning, vilkår og gebyr for bagage og check-in (pris, vægt og lign.), henvises til det pågældende luftfartsselskabs egne bestemmelser.

5.0.5     Hvis du som rejsende har en dobbeltbooking, kan flyselskabet annullere rejserne. Det gælder også, hvis bestillingerne er foretaget hos forskellige rejsebureauer. Med dobbeltbooking menes to eller flere bestillinger med samme rejsendes navn hos det samme flyselskab.  Vi er ikke ansvarlige for annulleringer, som flyselskaberne foretager, hvis de registrerer en dobbeltbooking. Hvis flyselskabet annullerer en rejse pga. dobbeltbooking, vil du ikke modtage en refusion fra os.

5.0.6     Ved forsinkelser eller aflysning af flyafgange ydes der under normale omstændigheder, kompensation direkte til dig, enten i form af kuponer til mad og/ eller drikke, eller i form af hotelophold. I ekstreme tilfælde kan du blive kompenseret med kontant erstatning.
          Dette sker direkte fra luftfartselskabet ifølge forordning EU 261/2004.
          

          *****Læs mere her: Flypassagerers rettigheder ******

 

Kan enighed mellem den rejsende og luftfartsselskabet om et erstatningskrav stillet direkte til luftfartsselskabet ikke opnås, kan du indbringe din klage til Forbrugerklagenævnet, Carl Jacobsens Vej 35, 2500 Valby. www.kfst.dk. Dette gælder ved køb af flybillet eller flybilletter alene (Flight only). 

Er der tale om en pakkerejse, så se under punkt 
8.0.8. 
 

5.1 Transport ved mellemlanding/lufthavnsskift/hotel transfer


5.1.1     Skal man mellemlande på sin flyrejse og der kræves lufthavnsskift (fx. i Paris mellem Charles de Gaulle og Orly, i New York mellem JFK og Newark eller i London mellem Heathrow og Gatwick), skal man være opmærksom på at transporten imellem 2 lufthavne ikke er inkluderet i den pris man har betalt for sin rejse, dette skal man selv sørge for og udgifterne til dette er derfor for egen regning.

5.1.2     Transfer til og fra hotellet er ikke inkluderet i rejsefebers priser og betales af kunden på destinationen. Rejsefeber.dk tilbyder transferbilletter på visse af vores destinationer. Hvis transfer tilbydes på den valgte destination vil Information samt priser forefindes på hjemmesiden i forbindelse med bestilling af rejsen. Under kategorien Underholdning kan man også søge på transfer.

5.2 Genbekræftelse

5.2.1     For rejser til destinationer uden for Europa gælder, at de fleste flybilletter skal genbekræftes senest 72 timer inden returrejsen påbegyndes.

5.2.2     Dette gælder også, selv om du har en fast reservation. Ved manglende genbekræftelse har luftfartsselskabet ret til at disponere over din plads. Du kan i sådanne tilfælde ikke gøre krav gældende mod hverken arrangør, formidler eller luftfartsselskab for de følgevirkninger den manglende genbekræftelse medfører.

5.2.3     Vi anbefaler, at du henvender dig direkte til det luftfartsselskab, du skal flyve med. Herved kan også oplyses om evt. ændringer af fly tider m.v. Ikke alle luftfartsselskaber kræver genbekræftelse, men det er under alle omstændigheder det sikreste.
 

5.3 Check-in tid


5.3.1     Det anbefales, at du allerede ved ankomst til en bestemmelseslufthavn forhører dig om de aktuelle check-in tider. Oplysninger fra Rejsefeber eller luftfartsselskabet vedrørende afrejse "gates" og terminaler er kun vejledende - ikke bindende. Der kan opstå forhold, der gør det nødvendigt at ændre afrejse fra én gate/terminal til en anden. Check derfor altid gate/ terminal også ved f.eks. flyskifte med korte tidsintervaller.

5.3.2     Rejsefeber.dk anbefaler at du er ved check in i lufthavnen minimum 2 timer før afgangstiden.
 

5.4 Flytider i rejseplan og billetter


5.4.1     De i billetten og på vores bekræftelse/ på rejseplanen anførte tider er altid lokale tider.

5.4.2     Efter udstedelse af flybilletter og rejseplan kan der forekomme tidsændringer. Kontroller derfor altid afgangstiderne. Tidsændringer kan kontrolleres på:

www.checkmytrip.com

eller

travel.tripcase.com

 

Kontakt os øjeblikkeligt såfremt tiderne afviger fra den oprindelige tidstabel.

6 Rejseforsikring og ansvar.


6.0.1    Du er selv ansvarlig for at afholde omkostninger ved sygdom, hospitalsindlæggelse m.v. undervejs - medmindre Rejsefeber eller vores leverandør kan gøres ansvarlig herfor.

6.0.2     Det anbefales derfor kraftigt at tegne en rejseforsikring, der bl.a. dækker omkostninger ved ulykke eller død og til behandling af sygdom, hjemtransport og tab eller beskadigelse af bagage.

6.0.3     Rejsefeber.dk tilbyder en forsikring kaldet Rejseforsikring som dækker ovenstående.
             Se mere her om Rejseforsikring

6.0.4     Det er nemt og hurtigt at tegne forsikringen samtidig med din bestilling, dog kan denne ikke tegnes efterfølgende.

6.0.5     Vær opmærksom på at afbestilling på grund af sygdom/dødsfald før afrejse ikke dækkes af Rejseforsikring. For at blive forsikret før afrejse skal der tegnes en separat afbestillingsforsikring. Se 4.7

 

7 Kundens forpligtelser.


7.0.1     Kunden forpligter sig til at læse rejsedokumenterne grundigt igennem,når disse modtages af kunden. Eventuelle fejl eller afvigelser skal påtales omgående, eller så snart det er muligt at kontakte Rejsefeber.dk, hvis bestillingen er foretaget udenfor normal åbningstid.

7.0.2     Kunden forpligter sig til at læse, forstå samt acceptere samtlige købsvilkår før bestillingen gennemføres.

7.0.3     Kunden forpligter sig til at informere Rejsefeber.dk om forhold der kan påvirke rejsen samt eventuelle specielle krav kunden måtte have før bestillingen gennemføres. Se pkt. 7.1

7.0.4     Kunden har ansvar for at oplysninger såsom navne, adresser, e-mail adresser, telefonnumre samt betalingsmidlet er korrekt angivet ved bestillingstidspunktet. Ufuldstændige eller forkerte oplysninger kan medføre ekstra omkostninger, hvis feks. at rejsedokumenter ikke kan udstedes rettidigt, at post kommer retur pga. forkert adresse, at e-mails der ikke når frem pga fejlstavet emailadresse, eller at betalingen ikke kan gennemføres pga. fejlagtige betalingskortoplysninger.

Vigtigt!

Det er vigtigt, at du opgiver navne på alle rejsende præcis, som det står i passet. 

Hvis navnene er stavet forkert, kan I blive nægtet ombordstigning.

Opgiv venligst navnet i overensstemmelse med følgende information:

Fornavn: Angiv 
samtlige navn som står i passet under "Fornavne"

Efternavn: Angiv samtlige efternavne som står i passet under "Efternavn"


Hvis et navn skal ændres efter bestilling koster dette minimum kr. 795,- pr. navn samt eventuelle gebyrer og ny billet fra luftfartsselskabet.

Hvis den enkellte rejsene har særlige ønsker om mad, plads eller vil udfylde bonuskortnummer, kan dette anføres i "særlige ønsker" .

 

7.0.5     OBS! Kunden forpligter sig til, altid at kontrollere samt holde sig opdateret med respektive flyselskabers afgangstider for hjem og udrejse. Luftfartsselskabet har ret til, at foretage tidsændringer. Disse ændringer kan forekomme ofte og kan ske løbende frem til afrejsedagen. Samme bestilling kan i ekstreme tilfælde påvirkes flere gange af tidsændringer.

Opdaterede afgangstider kan findes på:

 www.checkmytrip.com


 eller


 travel.tripcase.com

 

7.0.6     Tidsændringer fra luftfartsselskabets side bliver desværre mere og mere normalt. Rejsefeber.dk anbefaler at man minimum 1 gang om ugen holder sig opdateret på ovenstående links samt 48 timer før afrejse. Ved afvigelser fra den oprindelige tidsplan skal Rejsefeber.dk omgående kontaktes.

7.0.7     Kunden forpligter sig til at oplyse en korrekt e-mail adresse samt overvåge denne nøje frem til afrejsedagen, idet Rejsefeber.dk regelmæssigt sender opdateringer samt information via email, som er vores primære kommunikationsform.

7.0.8     Kunden forpligter sig til ved ændring af adresse, e-mail adresse eller telefonnummer at underette Rejsefeber.dk hurtigst muligt.

7.0.9     Kunden forpligter sig til at kontrollere at alle navne står skrevet som i passet inden bestillingen godkendes, da det som oftest ikke er muligt at ændre på navnene efter at billetten er udstedt.

7.0.10     Kunden forpligter sig til at medtage alle rejsedokumenter fremsendt af Rejsefeber.dk. Eventuelle ekstra omkostninger, som opstår i forbindelse med at kunden savner relevante rejsedokumenter, bekostes ikke af Rejsefeber.dk og står for kundens egen regning.

7.0.11     Kunden accepterer, at det ved bestilling af flybilletter til børn under 2 år, ikke er tilladt at skrive "unavngiven" i navnet, idet det ikke er alle flyselskaber der tillader at ændre navnet efterfølgende når barnet er navngivet. Kontakt os derfor altid før du gennemfører bestillingen, hvis du ønsker at bestille en billet til et unavngivet barn. Rejsefeber.dk vil ved kontakt undersøge reglerne hos det pågældende flyselskab.

 

7.1 Oplysningspligt


7.1.1     Kunden forpligter sig til at oplyse rejsefeber.dk om omstændigheder som kan være afgørende for gennemførelsen af rejsen. Som ikke udtømmende eksempler kan bl.a. nævnes: Graviditet, anden nationalitet end dansk, allergi og andre lidelser samt sygdom.

7.1.2     Er du usikker på, om der eksisterer omstændigheder som kan påvirke gennemførelsen af din rejse, bedes du kontakte Rejsefeber.dk før du gennemfører din bestilling. Har du ikke adviseret Rejsefeber.dk om omstændigheder der kan påvirke rejsens gennemførelse før du bestiller, mister du retten til eventuel reklamation for ikke gennemført rejse, samt eventuelle komplikationer der måtte opstå på destinationen som følge af disse omstændigheder.

 

7.2 Pas, visum, vaccinationer m.m.


7.2.1     Vi skal gøre opmærksom på, at det er kundens eget ansvar og forpligtelse at sørge for at pas, visum og andre formaliteter som f.eks. indbydelser og vaccinationer er bragt i orden før afrejsen. På Udenrigsministeriets hjemmeside finder du mere information. Det kan desuden anbefales at kontakte det respektive besøgslands ambassade i tvivls tilfælde.

7.2.2     Navne i pas skal være i overensstemmelse med de navne, som personen/personerne er registreret med i Det Centrale Personregister. Det er kundens eget ansvar at kontrollere, at der er overensstemmelse. Ved uoverensstemmelse kan kunden risikere at få afvist ansøgning om visum.

7.2.3     Pas skal være gyldigt i mindst 6 måneder efter hjemkomsten. Ved rejse til et Schengen land, skal passet også medbringes på rejsen, da det er danske statsborgeres ID i udlandet. Udlændinge med opholdstilladelse i Danmark skal altid medbringe gyldigt pas samt opholdstilladelse.

7.2.4     OBS! Visse lande kræver at passet er gyldigt i minimum 12 måneder efter hjemkomsten. For mere information om gældende regler bedes du kontakte dit respektive besøgslands ambassade.

7.2.5     Oplysningerne på ordrebekræftelsen, fakturaen og rejsedokumenterne vedrørende pas og visum gælder kun for personer med dansk pas. Udenlandske statsborgere bør konsultere deres ambassader eller konsulat samt det respektive besøgslands ambassade.

7.2.6     For indrejse til Rusland kræves der visum for danske medborgere. Som turist søger du visum efter at have modtaget en indbydelse fra hotellet. Denne indbydelse skaffes ved direkte kontakt til hotellet efter at bestillingen er gået igennem. Kunden skal selv forestå kontakten til hotellet. Når du har modtaget indbydelsen skal du medtage denne til den russiske ambassade, som derefter vil behandle din ansøgning om visum.

7.2.7     For indrejse til Australien kræves der visum for danske statsborgere.

7.2.8     For rejsende til USA kræves der indrejsetilladelse. For mere information om proceduren samt for ansøgning om indrejse til USA klik her.
For indrejse til USA kræves yderligere at den rejsende har et maskinlæsbart pas. Er passet ikke maskinlæsbart kan indrejse nægtes.

7.2.9     Rejsefeber.dk står ikke til ansvar for økonomiske konsekvenser i forbindelse med afvisning af visum eller indrejse.

7.2.10     Rejsende, som ikke har relevante dokumenter iorden, kan blive nægtet ombordstigning eller indrejsetilladelse ved ankomst til destinationen.

7.2.11     Ovennævnte oplysninger vedrørende pas og visum gælder udelukkende for danske statsborgere. For kunder, som er bosat i Danmark, men ikke er danske statsborgere kan andre regler gøre sig gældende. Venligst kontakt ambassaden for det land du vil rejse til for mere information.

7.2.12     Rejsefeber.dk har ikke mulighed for at påvirke eller ændre ambassaders beslutninger gældende visum ansøgninger.

 

7.3 Kontrol af givne oplysninger


7.3.1     Kunden skal hurtigst muligt efter modtagelse af ordrebekræftelsen kontrollere, at fornavne, efternavne og øvrige informationer er korrekte og stemmer overens med det bestilte. Ved uoverensstemmelser eller fejl i de indtastede informationer, skal Rejsefeber.dk kontaktes hurtigst muligt, dog inden udstedelse af billetter. Udstedelsen af billetter foregår elektronisk og kan i visse tilfælde ske umiddelbart efter bestillingen er modtaget. Oftes udstedes billetter indenfor 2 timer efter bestillingen er registreret.

7.3.2     Omkostninger som opstår pga. tastefejl eller fejlagtige oplysninger givet af kunden, dækkes af kunden . Dette gælder ved både udstedte og ikke udstedte billetter og reservationer.

7.3.3     Har du ikke modtaget dine rejsedokumenter senest 72 timer efter bestillingstidspunktet kontakt da Rejsefeber.dk hurtigst muligt.

 

7.4 Afvigelser fra den aftalte bestilling


7.4.1     Rejsende, som efter rejsens begyndelse afviger fra eller ændrer på aftalen, er skyldige i at informere rejsefeber.dk om dette.

7.4.2     Den rejsende skal senest 24 timer før den oplyste tid for hjemrejsen kontakte Rejsefeber.dk for information samt kontrol af oplysninger angående hjemrejsen.

7.5 Arrangørens anvisningar m.m.


7.5.1     Den rejsende forpligter sig til at følge de anvisninger som bliver givet af rejselederen eller af en anden person som arrangøren har udpeget. Den rejsende forpligter sig til at følge de regler som gælder for rejsen samt for transport og hotel. Den rejsende forpligter sig til at følge de regler og henvisninger som bliver påpeget under rejsen. Hvis den rejsende bryder mod disse regler kan arrangøren ophæve aftalen. Den rejsende holdes ansvarlig for eventuel skade denne forvolder arrangøren eller dennes repræsentant, ved for eksempel ikke at følge anvisninger og forskrifter. Det pålægger den rejsende at erstatte skade som er lovmæssigt begrundet overfor arrangøren eller dennes repræsentant som arrangøren anvender for rejsens gennemførelse.

 

8 Fejl og mangler


8.0.1     Eventuelle fejl/mangler under rejsen skal fremsættes over for Rejsefeber.dk, samt leverandørens repræsentant på plads.

8.0.2     Rettes reklamationen i første omgang direkte til leverandørens repræsentant på plads, bør du sikre dig skriftligt bevis herfor. Bliver fejlen/manglen ikke rettet/løst på stedet, skal Rejsefeber.dk kontaktes ved først mulige lejlighed.

8.0.3     Rejsefeber .dk kan kontaktes telefonisk på 70 22 70 25 alle hverdage mellem kl. 09:00 – 16:00 lokal dansk tid, 

8.0.4     Dette skal ske inden for rimelig tid efter, at du har opdaget fejlen/manglen, dog senest 24 timer efter at fejlen/manglen er opdaget, således at fejlen/manglen kan afhjælpes med det samme og være til mindst muligt ulempe for kunden.

8.0.5     Bliver Rejsefeber.dk ikke kontaktet mister du retten til efter hjemkomsten at rejse erstatningssag, idet Rejsefeber.dk er blevet frataget retten til at aktivt løse fejlen/manglen.

8.0.6     Opstår der problemer med din udlejningsbil skal Auto Europe kontaktes omgående på det nød nummer som står angivet på bil voucheren.

8.0.7     Hvis den rejsende på destinationen betaler for opgradering til anden rumstype, eller køber et andet hotelrum eller tjenester på egen foranledning uden forudgående aftale med Rejsefeber.dk, er dette en bindende aftale imellem den rejsende og udbyderen og kan derved ikke efterfølgende reklameres eller kræves refunderet af Rejsefeber.dk.

8.0.8     Med udgangspunkt i ovenstående skal alle krav om godtgørelse, refusion eller lignende fremsættes overfor Rejsefeber.dk hurtigst muligt og senest 40 dage efter hjemkomsten.

Reklamationen skal gøres ved brug af følgende reklamationsblanket.

Har du købt en pakkerejse og der ikke kan opnås enighed mellem Rejsefeber og kunden ved en klage, så kan klagen indberettes til: Pakkerejse-Ankenævnet Røjelskær 11, 3. sal 2840 Holte. www.pakkerejseankenaevnet.dk

Er der tale om køb af flybillet eller flybilletter alene (Flight only) og enighed op et erstatningskrav mellem den rejsende og luftfartsselskabet ikke opnås, kan du indbringe din klage til Forbrugerklagenævnet, Carl Jacobsens Vej 35, 2500 Valby. www.kfst.dk

 

9 Den tekniske arrangørs ansvar


9.0.1     Rejsefeber.dk er ansvarlig for at gennemføre rejsen i henhold til det markedsførte på hjemmesiden.

9.0.2     Rejsefeber.dk påtager sig intet ansvar for aftaler/løfter, der uden Rejsefeber.dk's vidende er indgået mellem luftfartselskabet/hotellet og den rejsende.

9.0.3     Rejsefeber.dk påtager sig intet ansvar for ændringer, forsinkelser etc., der er en følge af aftalebrud, overenskomststridige strejker, vejrlig eller forhold som Rejsefeber.dk er uden indflydelse på, medmindre andet følger af dansk rets almindelige regler. Se pkt 5.


9.1 Ændringer/aflysninger


9.1.1     Rejsefeber.dk forbeholder sig ret til at foretage nødvendige ændringer forårsaget af manglende tilslutning, hotel som ikke kan opfylde reservationen, tidsændringer på flyafgange samt ændring af flyselskab.

9.1.2     Rejsefeber.dk kan med 20 dages varsel aflyse en planlagt rejse. Såfremt det ikke er muligt at finde en tilfredsstillende erstatningsrejse, vil det indbetalte beløb blive tilbagebetalt. Herudover kan du ikke gøre erstatningskrav gældende, med mindre andet følger dansk rets almindelige regler.

 

10 Øvrige betingelser


10.0.1     Rejserne gennemføres efter de af Danmarks Rejsebureau Forening og Forbrugerrådets vedtagne betingelser.

10.0.2     Rejsefeber forbeholder sig og kan ikke holdes ansvarlige for trykfejl, tekniske fejl og ændringer af prisen som følge af ændrede indkøbsforhold (bl.a. skatter og ledige segmenter).

10.0.3     Produktinformationen/hotelbeskrivelsen er indhentet fra og sammensat af vore leverandører såsom flyselskaber, hoteller, lokale biludlejere samt lokale leverandører af eventbilletter.

10.0.4     Hotelbeskrivelsens billeder skal anses som illustration. De er publiceret i god tro og opdateres kontinuerligt, Billeder kan ikke opfattes som garanti for det viste, hvis ikke andet er angivet i hotelbeskrivelsen.

10.0.5     Kortet med hotellets beliggenhed er publiceret af Google Maps.

10.0.6     Rejsefeber.dk kan ikke holdes ansvarlige for eventuelle fejl i hotelbeskrivelsen eller afvigelser på kortet under hensyn til dansk rets almindelige regler.

10.0.7     Illustrationer, beskrivelser, kort samt andre dele af markedsføringen, kan opdateres, ændres eller fjernes uden varsel.


TEKNISK ARRANGØR: REJSEFEBER, CVR 32091806
MEDLEM AF DANMARKS REJSEBUREAU FORENING
REGISTRERET I REJSEGARANTIFONDEN NR.2115
INDEHAVER AF IATA LICENS NR. 1720988-3