Annonce:

Vi har samlet de mest almindelige spørgsmål herunder.

01 Før rejsen
  • Hvor mange personer kan jeg bestille for?

    Du kan bestille op til 9 personer online. Hvis I er flere, beder vi dig venligst kontakte vores gruppeafdeling. Her kan du få et tilbud på din grupperejse, hvadenten I er en stor familie, et firma eller måske en forening.

  • Behøver børn egne pas?

    Fra 1. oktober 2004 skal børn have eget pas.

  • Behøver jeg nogen vaccination?

    Inden du rejser ud i verden, er det en god idé at undersøge eventuelle sundhedsmæssige risici på rejsemålet, og om vaccination i givet fald er nødvendig. Kontakt din læge eller et vaccinationscenter for yderligere information.

    Du kan læse mere om sygdomsrisici og vaccinationer ved udlandsrejser og finde oplysninger om vaccinationsklinikker m.v. på Statens Serum Instituts hjemmeside: www.ssi.dk

  • gælder-der-særlige-regler-for-usa

    Ved rejse til USA skal du checke ind minimum 2 timer før, både når du flyver fra Danmark, samt når du flyver fra USA. Vær opmærksom på at visse flyselskaber anbefaler check in 3 timer før afgang på grund af forhøjede sikkerhedsforanstaltninger i USA. Rejsefeber anbefaler at du kontakter flyselskabet du skal rejse med for exakt information.

    Rejsefeber anbefaler at du møder op i ekstremt god tid ved rejser til USA, da der er mange papirer, der skal udfyldes, ligesom sikkerheds-check også kan være en langsommelig og omstændig omgang. Du vil desuden blive bedt om at angive adressen på hvor du skal opholde dig under dit ophold i USA, så vi anbefaler at have alle nødvendige papirer ved hånden.

    Indrejsetilladelse/ESTA

    OBS! Venligst observer at f.o.m. den 12. januar 2009 vil nye rutiner introduceres ved indrejse til USA. Nye sikkerhedsregler vil gælde for udenlandske passagerer som ønsker at rejse ind i USA, og samtlige rejsende skal ansøge om indrejsetilladelse.Ansøgningen skal være ESTA i hænde via deres hjemmeside senest 72 timer før afrejse

    Mere information og mulighed for at lave en ansøgning, finder du på følgende link:

    ESTA

    Rejsende uden indrejsetilladelse risikerer at nægtes adgang til flyet.

    Lås ikke din kuffert!

    Det kan lyde som et underligt råd, men sikkerhedspersonale i USA skal have mulighed for at kunne kontrollere indholdet af din kuffert. Det betyder, at de muligvis vil bryde din kuffert op, hvis den er låst, og du skal ikke regne med erstatning, hvis låsen går i stykker. Dette betyder også, at specielt værdifulde genstande (smykker, elektronik, penge og lignende) bedst medtages til USA i din håndbagage.

    Som dansk statsborger kræves der ikke visum til USA, når du rejser dertil som turist (max. 3 måneder). Er du ikke dansk statsborger, anbefaler vi, at du kontrollerer, hvilke regler som gælder for din rejse til USA direkte med den Amerikanske ambassade.

    Alle rejsende skal efter 26. oktober 2004 være i besiddelse af et maskinlæsbart pas (det plastiklaminerede)- det vil sige et pas udstedt efter 1. marts 1997. Dette gælder også børn og spædbørn, som efter den 26. oktober 2004 skal have deres eget pas.

    Såfremt en rejsende er i besiddelse af et "gammelt" pas, skal denne således anskaffe et nyt pas eller ansøge om visum til USA. Vær i øvrigt opmærksom på, at indrejsende i USA efter den 30. september 2004 via stikprøver vil få taget fingeraftryk og foto ved ankomsten til USA.

    APIS information (Advanced Passenger Information System)

    Ved rejser til USA kræves der fra og med nu APIS information (Advanced Passenger Information System) om alle rejsende som rejser ind og ud af landet.

    Dette er et supplement til ESTA ansøgningen som også skal udfyldes. Blandt andet skal pasnummer og kontaktoplysninger oplyses til flyselskabet inden afrejse af ikkerhedsgrunde.

    Det nemmeste er at du oplyser dette ved at kontakte flyselskabet inden afrejse. I visse tilfælde kan du også give denne information direkte på flyselskabets hjemmeside.

     
  • Hvad betyder teknisk mellemlanding?

    Flyet lander for at tanke op eller skifte besætning.
    Som oftest bliver passagererne siddende i flyet, men det sker at man må forlade flyet.
    I sjældne tilfælde er man tvunget til at gennemgå sikkerhedskontrol igen og yderst sjældent checke ud og ind igen.

  • Hvad er APIS?

    APIS er pasinformation. Du afleverer denne til flyselskabet ved indcheckning.

  • Hvad er forskellen på et "twin"- og et "dobbelt"-værelse?

    I et dobbeltværelse kan du regne med en stor seng, det som i f.eks. Frankrig kaldes for "Grand Lit" og i engelsksprogede lande ofte kaldet "Queen Size" og "King Size".

    Et twinværelse har to separate senge, som dog oftest står op ad hinanden, nogle gange med et lille bord imellem. Det er ikke altid muligt at skubbe sengene sammen i et twin rum.

    Noter venligst, at ikke alle hoteller har dobbeltværelser, og at det i sidste ende altid er receptionen på hotellet som fordeler værelserne.

    Vi sender eventuelle ønskemål videre, men kan ikke garantere en bestemt værelsestype. Det er dog sjældent, at dette skaber problemer. Vores hoteller er generelt gode til at opfylde vores ønsker.

  • Hvad er SFPD?

    SFPD sendes automatisk til flyselskabet, når du gennemfører din bestilling på vores hjemmeside. Du behøver dermed ikke kontakte Rejsefeber eller flyselskabet om dette før din afrejse. SFPD er information om din fødselsdag og dit navn.

  • Hvad er vores rejsegaranti?
    Her finder du information om hvordan rejsegarantien fungerer:

    Rejsegarantifonden

     

  • Hvad skal medbringe på rejsen? (Huskeliste)
    Følgende er en ikke udtømmelig huskeliste:

    Visa/dankort, Kreditkort eller lokalvaluta.

    Rejsedokumenter, pas og evt. visum.

    Tag kopi af pas og kreditkort - da dette letter processen, hvis du skulle miste dem.

    Rejseforsikring. Husk at det gule sygesikringsbevis ikke dækker udenfor Europa og ved ferierejser af mere end en måneds varighed i Europa.

    Rejseforsikring kan bestilles her!

    Skriv både hjemme- og destinations adresse på bagagemærkerne.

    Nødvendige vaccinationer, medicin, solbeskyttelse ekstra kontaktlinser eller briller.

    Pak altid værdipapirer og medicin, som du er afhængig af i din håndbagage.
     

     

  • Hvad sker der hvis flyselskabet går konkurs?

    Ved køb af en pakkerejse (ved pakkerejse forstås en kombination af mindst to af følgende elementer: Transport, indkvartering eller anden turistmæssig ydelse), er det i henhold til Pakkerejseloven, Rejsefebers ansvar at din rejse gennemføres.

    Omfatter rejsen kun en flybillet, optræder Rejsefeber udelukkende som formidler for det/de benyttede luftfartselskaber, og sagen overgår til det pågældende selskab. I de fleste tilfælde vil du dog desværre ikke få dækket dine omkostninger.

  • Hvilke regler gælder for pas og visum?

    Den rejsende er selv ansvarlig for at kontrollere og skaffe de nødvendige papirer inden rejse, så som gyldigt pas, visum, vaccinationer og forsikringer. Dette gælder også ved lufthavnsskift eller mellemlanding, hvor der kræves overnatning. For information om visum kontaktes de respektive landes ambassader.

    Den rejsende er selv ansvarlig for eventuelle omkostninger, som påløber på grund af mangler i ovenstående formaliteter, fx hjemtransport som følge af at pas/visum mangler.

    Obligatorisk id-kontrol af alle udenrigsrejsende er indført i Danmark, ikke bare ved indcheckning, men også ved gaten. Den rejsende skal kunne legitimere sig med et godkendt id-dokument, som skal stemme overens med billet og boardingkort. Denne ekstra kontrol foretages for at forhindre, at rejsende skal kunne skifte billet og identitet mellem indcheckning, sikkerhedskontrol og gate.

    De ny regler opfylder kravene i et EU-direktiv samt anbefalinger fra FN-organet Iaco.

  • Kan jeg ændre i min bestilling?

    Flyrejser, hoteller og events, som er betalt og klar, kan som regel ikke ændres, men der kan ske afvigelser, afhængigt af hvad du har booket.

    Hvis jeg har købt flyrejse?
    Mange almindelige flybilletter kan ikke ændres efter købet.
    Kontakt os, hvis du ønsker oplysninger om, hvad der gælder for netop din booking.

    Hvis jeg vil ændre navnet på en flybillet?
    De fleste flyselskaber tillader ikke navneændring/navnekorrigering. De flyselskaber, som tillader ændringer, opkræver omkostninger for dette, som varierer afhængigt af flyselskab. Til dette påløber et servicegebyr på 495 kr. pr. person.

    Hvis jeg vil ændre et hotel?

    Udover hotellets annulleringsregler, som fremgår af din voucher, kan der være andre annulleringsregler fra vores leverandør. Dette kan betyde, at hotellet ikke kan refunderes. En ændring af hotel er en afbestilling og en nybestilling.

    Bemærk, at hotelværelse, som beskrives som ”non-refundable” eller ”advance purchase” ikke kan ændres eller afbestilles. Det fremgår ved bestillingen og på din voucher, om du har bestilt denne type værelseskategori. Kontakt os, hvis du ønsker oplysninger om, hvad der gælder for netop din bestilling. 

    Hvis jeg vil ændre et event?
    De fleste events, så som teaterbilletter, fodboldbilletter etc., kan ikke ændres. Kontakt os, hvis du ønsker oplysninger om, hvad der gælder for netop din booking.

    Kontakt os venligst på e-mail, hvis du ønsker yderligere oplysninger om netop din booking.

  • Kan jeg overlade min rejse til en anden?

    Overdragelse af rejsen til en anden person er pga. regler, der gælder ydelser leveret af vores underleverandører, ikke muligt. Der er enkelte undtagelser for dette, så kontakt Rejsefeber hvis du kommer i en situation, hvor rejsen eller dele af denne ønskes overdraget.

     

  • Må jeg tage medicin med på flyrejsen?

    Ved medbringelse af medicin på rejsen anbefales det, at du får en skrivelse fra lægen, hvori det bekræftes, at du medtager diverse medikamenter, eventuelle sprøjter eller lignende med på rejsen.

    Livsvigtig medicin bør altid medbringes i håndbagagen.

  • Hvad er en voucher?

    En voucher er et et værdibevis, som dokumenterer, at du har købt et bestemt produkt hos Rejsefeber.

    Voucheren skal udskrives og medbringes og gælder som betaling for dit hotelværelse, dit event eller din udlejningsbil, afhængigt af hvad du har booket. Den elektroniske billet er en voucher for flyrejsen.

  • Hvad er jeres åbningstider?
    Mandag-fredag kl. 09:00-16:00. 


    Skærtorsdag, Langfredag, 2. Påskedag, St. Bededag, Kr. Himmelfartsdag, 2. Pinsedag, 5. juni, Juleaften, 1. Juledag, 2. Juledag, Nytårsaften samt Nytårsdag er kundeservice lukket.

  • Hvad er jeres adresse og telefonnummer?

    Bengt-Martins Reiser ApS
    Købmagergade 5, 2. sal
    1150 København K
    Att: Rejsefeber.dk

    Telefon 70 22 70 25

    Mandag - fredag kl. 09:00-16:00

    Skærtorsdag, Langfredag, 2. Påskedag, St. Bededag, Kr. Himmelfartsdag, 2. Pinsedag, Juleaften, 1. Juledag, Nytårsaften samt Nytårsdag er kundeservice lukket.

     

  • Hvilke betalingskort kan jeg betale med?
    Vi accepterer Dankort, Visa, Diners, American Express, Eurocard og Mastercard.
    Betaling med Visa, Diners, American Express, Eurocard og Mastercard vil blive tillagt et kortgebyr.

    Visa Electron kan ikke benyttes til betaling

    Bemærk venligst at der kun kan benyttes kort der er tilknyttet en dansk bank.

     

  • Hvordan afbestiller jeg min booking?

    For afbestilling venligst kontakt vores kundeservice på telefonnummer: 70 22 70 25.

    Opgiv altid dit ordrenummer når du kontakter os.

    Kundeservice er åben Mandag til Fredag 9-16

  • Liste over luftfartsselskaber med driftsforbud i EU
    EU Kommissionens sorte liste over luftfartsselskaber

    Europa har med sine effektive standarder for luftfartssikkerhed opnået et sikkerhedsniveau
    blandt verdens højeste. Læs mere
     

     

  • Hvordan bestiller/booker jeg en rejse?

    Ring eller mail tils os, så hjælper vi dig gerne gennem hele bookingprocessen på hjemmesiden eller over telefonen. Ved bestilling via telefon eller mail påløber der et bestillingsgebyr på 495 kr. pr. bestilling.

    Telefon 70 22 70 25 mandag - fredag kl. 09:00-16:00

    E-mail: ordrer@rejsefeber.com

  • Hvad gør jeg hvis jeg har særlige ønsker?

    Når du bestiller kan du, når du kommer til betalningen, vælge hvilken kategori af ønske du har eller du kan ringe til vores kundeservice 70 22 70 25 (hverdage 09:00-16:00).

    Vær opmærksom på, at ønsker ikke kan garanteres. Er jeres ønske er afgørende for jeres rejse, bedes I omgående kontakte vores kundeservice på telefon.

  • Hvor lang tid i forvejen kan jeg bestille?

    Hos os kan du bestille flybilletter med afrejse inden for 360 dage.

    For pakkerejser og hoteller gælder ofte det samme. I undtagelsestilfælde har vi ikke lagt alle hotelpriser ind i systemet endnu, eftersom vi kontinuerligt arbejder med at finde de bedst mulige priser.

    Generelt kan du se samtlige af vores produkter 6 måneder frem i tiden.

  • Må jeg have dyr med på rejsen?

    Fly
    Mindre selskabsdyr såsom hund og kat, er oftest tilladte på flyvningen, hvis de sidder i bur eller i en taske. Antal dyr ombord er begrænset og vi henviser derfor i første omgang til, at du booker din flyrejse direkte hos flyselskabet.

    Hvis du ønsker Rejsefebers hjælp dig med din bestilling, er vi nødt til at debitere din rejse og udstede billetter umiddelbart for at kunne garantere pris og plads. Dette medfører, at vi ikke kan garantere, at dit dyr kan følge med på rejsen, hvis du bestiller direkte med os.

    Flyselskabet tager normalt et ekstra gebyr for dyr, dog ej førerhund. Det er vigtigt at du informerer om dyret, når du laver bestillingen, eftersom antallet af dyr er begrænset. Større dyr kan oftest sendes som flyfragt efter særlige regler.

    Normalt må buret ikke overstige samme mål og vægt som gælder for håndbagage. Kontakt dit flyselskab for at kontrollere, hvad der gælder for lige præcis din rejse.

    I sommeren 2004 blev bestemmelserne for udlandsrejser med hunde og katte forenklet i og med at pas for selskabsdyr blev indført. Bemærk at det kan tage lang tid inden passet er færdigt, 4-6 måneder hvis hunden/katten savner gyldig rabiesvaccination.

    Ikke alle flyselskaber tillader selskabsdyr ved udenrigsflyvninger. Kontakt dit flyselskab eller vores kundetjeneste.

    Hotel
    Som regel tillader hoteller ikke at checke ind med selskabsdyr eller førerhund. Hvis dette tillades skal det fremgå i hotelbeskrivningen.

  • Kan jeg selv ændre min bookning på hjemmesiden?

     

    Desværre kan du ikke foretage ændringer på hjemmesiden. Alle ændringer skal foretages på telefon 70 22 70 25.

  • Hvilke særlige vilkår gælder for tur-/returrejser med to forskellige flyselskaber?

    Hvis du har bestilt to enkeltbilletter, indebærer det, at hvis den ene flyvning af en årsag ikke gennemføres, annulleres/ændres den anden flyvning ikke automatisk. Du skal selv ændre billetten.
    Hvis billetten ikke kan ændres, er det dig, der står med udgiften.

  • Hvordan afbestiller jeg min pakkerejse?

    Du ringer til  kundeservice på 70 22 70 25 mandag-fredag 09:00-16:00.
    Det er vigtigt, at rejsen afbestilles inden afrejse.

    Rejser, som er betalt og klar, kan som regel ikke afbestilles mod fuld tilbagebetaling. Dette skyldes, at vores bestillinger hos flyselskaber, hoteller, events etc. bliver umiddelbart bindende for os, når du har godkendt bestillingen.

  • Hvorfor skal jeg betale et depositum ved leje af bil?

    Depositummet er leverandørens sikkerhed for bilen, og det er et beløb, som reserveres på dit kreditkort, mens du har bilen. Leverandøren gør dette for at sikre, at du har pengene til at betale for eventuelle skader eller ved tyveri af bilen samt benzin. Det fremgår af din voucher, hvor stort et depositum du skal betale.

    Depositummet debiteres i den primære førers navn. Depositummet skal betales af alle kunder, selvom du har tegnet en forsikring til refusion af selvrisiko. Depositummet tilbagebetales, hvis du afleverer bilen i samme stand, som du afhentede den i.

  • Hvordan tilføjer jeg en udlejningsbil?

    Du kontakter kundeservice på 70 22 70 25 mandag-fredag 09:00-16:00 eller på ordrer@rejsefeber.com.

  • Kan jeg reservere sæde på flyet?

    I forbindelse med checkin hos de respektive flyselskaber kan du i mange tilfælde også vælge sæde.
    Rejsefeber har desværre ikke mulighed for at reservere sæder i Europa. Undtagelsen er Norwegian, hvor man kan forudbestille sæde mod et gebyr.
    Skal du rejse uden for Europa, kan du tilvælge en servicepakke, og vi hjælper dig med seating.

  • Hvilke værelsestyper findes der?

    Forklaring af værelsestyper
    Enkeltværelse = værelse til 1 person
    Dobbeltværelse (twin) = værelse med 2 separate senge
    Dobbeltværelse (double) = værelse med en stor seng til 2 personer
    Tresengsværelse = værelse med 3 separate senge eller 2 senge og 1 ekstraseng eller 1 stor seng og 1 ekstraseng
    Firesengsværelse = værelse med 4 separate senge eller dobbeltværelse med ekstrasenge

    BEMÆRK! Værelsestyperne "twin" og "double" kan aldrig garanteres, men er ønsker. Værelserne er altid beregnet til to personer.

    Bemærk, at hotelværelser, som beskrives som "non-refundable" og "advance purchase" ikke kan ændres eller afbestilles. Det fremgår ved bestillingen, om du har bestilt denne type værelseskategori. Kontakt os, hvis du ønsker oplysninger om, hvad der gælder for netop din bestilling.

  • Har jeg brug for ekstra forsikring til min udlejningsbil?

    Hvis du på lejekontrakten skriver, at du ønsker en frivillig ekstraforsikring, opgradering til større bilkategori eller lignende, kan du ikke efterfølgende reklamere over, at du ikke ønskede denne/dette.

    Læs derfor nøje igennem, hvad du skriver under på, når du afhenter udlejningsbilen. Vær også opmærksom på, at der betales lokal skat på alt, som betales på stedet, fx autosæder, tagbøjler, ekstra fører etc. Priserne, som oplyses hos os for disse er i lokal valuta, dog uden lokale afgifter.

    Hvis du har brug for at komme i kontakt med os uden for vores åbningstider, kan du nå AutoEurope på det helpdesk-nummer, der står på din voucher.

  • Hvor meget bagage må jeg tage med mig?

    Tilladt vægt og mål for bagage varierer afhængigt af destination og flyselskab.
    Det er dit ansvar at sætte dig ind i de aktuelle regler, som gælder for netop din rejse til den valgte destination.

    Du finder et udvalg af links til forskellige flyselskaber længere nede på siden.

    Omkostning for bagage:
    Mange flyselskaber opkræver et ekstra gebyr for indchecket bagage. For aktuelle informationer om netop din rejse anbefaler vi dig at besøge flyselskabets hjemmeside.
    Ved rejser med Norwegian kan du forhåndsbooke og betale dinbagage hos Rejsefeber, når du booker. For øvrige flyselskaber skal du betale gebyret for indchecket bagage direkte til flyselskabet ved indcheckningen i lufthavnen eller på flyselskabets egen hjemmeside.

    USA:
    Bemærk, at der ved indenrigsflyvninger i USA ofte tillades mindre vægt for bagage end på internationale strækninger. Det er derfor vigtigt, at du kontrollerer bagagevægten på samtlige flystrækninger.

    Flere flyselskaber:
    Hvis du har en flybillet, som omfatter flere forskellige flyselskaber, er det vigtigt, at du kontrollerer, hvad der gælder for alle involverede flyselskaber, og derefter følger reglerne for det flyselskab med den lavest tilladte vægt.

    Kan jeg medbringe en ekstra taske?
    Man kan oftest medbringe en ekstra taske på rejsen, og dette opkræver flyselskaberne et ekstra gebyr for. Prisen for dette kan du se på flyselskabets hjemmeside. Du betaler direkte, når du checker ind i lufthavnen, og dette er ikke noget, man behøver at booke på forhånd. Hvis du ønsker at forhåndsbooke din ekstrabagage, skal du tage kontakt til dit flyselskab, da vi ikke har mulighed for at booke det for dig.

    Specialbagage:
    Hvis du skal have bagae med til sportsudstyr, fx en golfbag, ski, en cykel etc., skal du angive dette ved bookingen under "vigtig information". Du skal da angive vægt samt længde/bredde/dybde på dit sportsudstyr. Bemærk, at flyselskabet ofte opkræver et ekstra gebyr for specialbagage som sportudstye. Gebyret indgår ikke i Rejsefebers pris, men skal betales direkte til flyselskabet ved indcheckningen.

    Håndbagage:
    Følgende regler gælder for, hvad du må have med i håndbagagen:
    • Væske, cremer, gelé og spray i beholdere som rummer maks 100 ml (1 dl) må medbringes i håndbagagen.
    • Ovenstående flasker, dåser, tuber etc. skal placeres i en gennemsigtig 1-liters plasiktpose, og skal uden problemer kunne være i posen, som skal være i posen.
    • Plastikposen skal kunne genlukkes.

    Flyselskab:
    Du kan se bagagereglerne for vores mest almindelige flyselskaber nedenfor. Klik venligst på linket nedenfor for at se informationerne fra flyselskabet:


    AerLingus
    Aeroflot
    AirBaltic
    AirBerlin
    AirCanada
    AirChina
    AirFrance
    AirIndia
    AirJamaica
    AirMalta
    AirMauritius
    Aeromexico
    AirNewZealand
    Alitalia
    AmericanAirlines
    Austrian
    BritishAirways
    BrusselsAirlines
    ChinaAirlines
    ChinaSouthern
    CyprusAir
    Delta
    Egyptair
    ElAl
    Emirates
    Ethiopian
    Etihad
    Finnair
    Gulfair
    Iberia
    Icelandair
    Jetairways
    KenyaAirways
    Koreanair
    Kuwaitairways
    KLM
    LOT
    Lufthansa
    MalaysiaAirlines
    Omanair
    Qantas
    Qatar
    RoyalAirMaroc
    Sas
    Singaporeairlines
    Swiss
    Thaiairways
    Tunisair
    United
    USairways
    VirginAtlantic

     

  • Hvad sker der med hotellet, hvis flyet ankommer midt om natten?

    Ved pakkerejser: Tænk over, at hotelbestillingen gælder fra den dato, hvor flyet landet på rejsemålet. Hvis flyet lander efter midnat, har du altså ikke adgang til dit værelse før om eftermiddagen denne dag.

  • VIGTIG INFORMATION ESTA

    Fra 01 april 2016 skal alle rejsende med ESTA tilladelse også kunne fremvise et biometrisk pas. Passet skal udover informationen om pasholderen også indeholde biometriske funktioner med underskrift.  Alle pas udstedt til danske statsborger efter 01.august 2006 med e-pas -logoet opfylder disse krav. Hvis man skal rejse til USA efter d.31marts 2016 og ikke har et biometrisk pas, bør man ansøge om nyt pas eller ansøge om visum på den amerikanske ambassade. 

    Hvis du som dansk statsborger har været på rejse i Irak, Iran, Syrien eller Sudan efter den 1. marts 2011, kan du pr. 21. januar 2016 ikke længere rejse ind i USA på en ESTA-godkendelse. Fremover skal du have et rigtigt visum – udstedt af den amerikanske ambassade i København. Det samme gælder danske statsborgere, som har dobbelt statsborgerskab i enten Irak, Iran, Syrien eller Sudan.

  • Electronic Travel Authorization (eTA) - Canada

    Indrejsetilladelse for danske statsborgere skulle tidligere ansøges via et dokument, som blev udfyldt ombord på flyet til Canada. Men dette skal nu gøres elektronisk via en webside. Ansøgningen via websiden skal gøres af den rejsende i god tid (senest 72 timer før afrejse) og er fra d.15marts 2016 obligatorisk. Svar på ansøgningen via websiden kan ses indenfor 72timer efter man har ansøgt.

    Bemærk at der tillægges en afgift på CAD $7 per ansøgning og dette betales direkte med kreditkort, når man ansøger.

    Linket finder du her: Visa 


  • Vi vil checke ind sent på hotellet , er jeg nødt til at give besked ?

     

    Kontakt altid Rejsefebers kundeservice, hvis du ved, du vil tjekke ind efter 19:00 via telefon 70 22 70 25

     

02 Under rejsen
  • Hvad sker der hvis jeg ikke møder op?

    Har du ikke afbestilt rejsen eller dele af denne, og/eller indfinder rejsedeltageren sig ikke på angivet tid og sted for ud- eller hjemrejsen, eller kan du ikke tiltræde eller fuldføre rejsen på grund af manglende rejsedokumenter, som fx gyldigt pas, nødvendige visa og vaccinationsattester etc., har Rejsefeber ret til at beregne dig den totale pris for rejsen og kan ikke stilles til ansvar for ekstra omkostninger i denne forbindelse.

    Hvis du udebliver fra anførte transporter, eller på anden måde undlader at udnytte de ydelser, som er bestilt, kan der ikke kræves godtgørelse for de ubenyttede ydelser.

  • Findes der et helpdesk-nummer for udlejningsbiler?

    På din bilvoucher fremgår der et helpdesk-nummer til vores samarbejdspartner AutoEurope.

  • Hvorfor skal jeg betale skat på hotellet?

    På visse hoteller opkræves der en lokal skat, som betales af de rejsende på stedet.

  • Er det tilladt at køre i bilen uden for det normale vejnet?

    Nej, forsikringerne dækker ikke bilen, hvis den køres uden for det normale vejnet, såkaldt offroadkørsel.

03 Efter rejsen
  • Hvad sker der hvis min bagage kommer til skade eller forsvinder under rejsen?

    Er bagagen beskadiget eller dukker den ikke op ved ankomsten til rejsemålet eller ved hjemkomsten, skal dette anmeldes til flyselskabet på stedet. Herefter foretages en PIR (Property Irregularity Report), som bruges i forbindelse med en eventuel international eftersøgning af bagagen eller som dokumentation for skadens omfang i forbindelse med en forsikringssag.
    Bemærk, at det er den rejsendes eget ansvar, at en sådan rapport bliver udfærdiget.

    Har du ikke købt en rejseforsikring, henvises til din indboforsikring. Det er også muligt at rette erstatningskrav direkte til flyselskabet (henvendelse skal ske til de respektive flyselskabers kundeservice).

  • Hvordan gør jeg, hvis jeg vil reklamere over hele eller dele af rejsen?

    Eventuelle reklamationer i løbet af rejsen skal fremføres til leverandøren eller dennes repræsentant på destinationen. Dette skal gøres med det samme, når du opdager problemet, så det kan afhjælpes så hurtigt som muligt. Hvis reklamationen rettes direkte til leverandøren eller dennes repræsentant på destinationen, bør du sikre dig, at du får en kvittering på, at du har reklameret til dem direkte. Kvitteringen kan være nødvendig, hvis reklamationen ikke kan afhjælpes på destinationen, og du eventuelt vil ansøge om kompensation igen efterfølgende. Hvis der ikke er reklameret på destinationen, er det meget svært at gennemføre den på et senere tidspunkt.

    Reklamationsformular

04 Andet
  • Serveres der mad på flyet?

    Hos langt de fleste luftfartsselskaber er forplejning ombord ikke inkluderet i prisen på rejser inden for Europas grænser. Der vil dog på de fleste afgange være en salgsvogn ombord, hvor der er mulighed for at købe drikkevarer samt lette retter

  • Hvad er cookies?

    Cookies er små promgramfiler som sendes til din browser og siden lagres på harddisken i din computer. Hvis du er registreret anvender hos Rejsesnak og/eller prænummerere på Rejsefebers nyhedsbrev. lagrer din computer en identifikationskode i en cookie på din harddisk. Dette indebærer at du fremover ikke skal taste dit brugernavn og kodeord ind hver gang du besøger hjemmesiden, hvis du har valgt dette alternativ. Cookien indeholder ingen person information, den hjælper os bare med at få orden på weblæseren, så den bliver unik i vores statestik. Bortset fra dette lagrer vi ingen anden information i denne cookie.

    Hvis du ikke vil tillade lagring af cookies på din computer, så kan du lukke for det i din weblæsers indstillinger. Hvis du vælger ikke at lagre cookies er det muligt at dele af hjemmesiden rejsefeber.dk ikke fungerer korrekt i din weblæser.

NB!

Hvis du bestiller to enkeltbilletter, skal du være opmærksom på, at hvis den ene flyvning af en eller anden grund ikke gennemføres som planlagt, afbestilles/ændres den anden flyvning ikke automatisk. Du skal selv ændre billetten! Hvis billetten ikke kan ændres, hæfter du selv for det tabte beløb.